WILLARD (V.O.)
"It was no accident that I got to be the caretaker of Colonel Walter
E. Kurtz's memory [...] There was no way to tell his story without telling
my own. And if his story is really a confession, then so is mine."
APOCALYPSE NOW. REDUX
an original screenplay
by John Milius and Francis Ford Coppola
Narration written by Michael Herr
"It was no accident that I got to be the caretaker of Colonel Walter
E. Kurtz's memory [...] There was no way to tell his story without telling
my own. And if his story is really a confession, then so is mine."
APOCALYPSE NOW. REDUX
an original screenplay
by John Milius and Francis Ford Coppola
Narration written by Michael Herr
Technicolor time machine
Strzelanina zaczyna się w trzydziestej trzeciej minucie filmu.
Od tego momentu leżymy z twarzą w błocie, a z tyłu faluje
podpalona strzecha stodoły nabitej ludźmi
– za chwilę wystrzeli zgodnie z zapowiedzią z pierwszej sceny.
Potem akcja przyspiesza, kiedy samoloty
nieznanej wcześniej strony konfliktu
niosą pokój światu, radość dzieciom
zgodnie z logiką zasypanych ognisk
i miast widzianych wyłącznie z lotu ptaka.
W wąskich kanałach ciemność wypowiada
wojnę oddechom, potem szuka ujścia,
jak strumień wody z przebitego strażackiego węża.
Wrzucamy ją w siebie wraz z garścią popcornu.
Kto kogo pierwszy połknie – na pewno wygrywa.